Page 24 - SNT_31
P. 24
allt för att framhäva produktens
kvalitet.
Efter kriget var sidovagnsbro-
schyrerna annorlunda, nu var
det bara sidovagnsramen man
gjorde reklam för, eventuellt med
en bild av en maskin med varu-
låda. Ett undantag i en broschyr
från 1950-talet där motorcyklar-
na fått en hög framgaffel med
hjälp av retuschering, finns en
bild av en personkorg av 1938 års
modell. Denna förändring i an-
nonseringen gör det troligt att
man nu slutat att saluföra sido-
vagnskorgar i eget namn.
finns bevarade i F&Ns ritnings- framdel och avrundad
arkiv är från 1934 och 1935 och bakdel. Man kunde få
visar korgarna från 1936 års ka- suflett och även dörr
talog samt den speciella korgen på högersidan, liksom
för försvaret med pivåfäste för ett på 1934 års korg fanns
maskingevär. Dessa korgar är en fällbar vindruta av
ritade som konstruktioner helt i celluloid. Korgarna
plåt. Så finns även en specialkorg lackerades i samma
för en kund i Brasilien. Det är färger som motorcyk-
oklart om Fisker & Nielsen själva larna. I broschyren
tillverkat dessa korgar eller om ovan är det Kamma
man lagt ut tillverkningen på en och Joseph Koch som
leverantör. Det finns uppgifter var modeller. Sido-
om att det var ACAP som tillver- vagnsbroschyren av-
kade korgarna åren 1934-35. slutades med ett
smakprov på olika
År 1938 gav fabriken ut en sär- varulådor som leve-
skild fyrsidig sidovagnsbroschyr rerats till kunder. På
för personsidovagnarna och en framsidan fanns en
lika stor för varutransportvag- brevlåda och en av
nar. Nu var det nytt utseenden på postens Nimbussar,
personkorgarna med rakare
24