Page 23 - SNT_25
P. 23

sida i ämnet Nimbus. Översättningen är  jas i produktionen även om man utveck-  eller om det är en jämförelse av en 35a
        alltså gjord till engelsk engelska vilket  lat en ny och bättre fungerande del.  och en 55a som man vill göra.
        kan göra att läsare från USA och Canada  Under perioder med materialbrist, det
        kan tycka att vissa ord och formule-  vill säga hela 40-talet och nästan hela
        ringar kanske kräver en smula efter-  50-talet, kunde leverantörerna växla    är alltså en alldeles utmärkt bra
        tanke, men detta innebär knappast   vilket kunde avspeglas snabbt på de  bok som alla Nimbusägare bör ha glädje
        några stora svårigheter.            producerade motorcyklarna. Därför är  av. Från Adlibris nätbokhandel kan man
                                            det huvudregler som boken redovisar  köpa den för 115 svenska kronor som
        Vad lär man sig då av boken? Ja först  men det finns nästan alltid enstaka av-  häftad och den fina inbundna versionen
        och främst kanske att den tekniska ut-  vikelser från dessa regler om hur motor-  kostar endast 286 svenska kronor.
        vecklingen av Nimbus C inte är någon  cyklarna såg ut vid ett visst tillfälle.
        exakt vetenskap. Det finns olika varian-                                Visst är det också fantastiskt att ännu en
        ter av vilka delar man monterade, spe-  Det finns mycket detaljkunskap att  av de viktiga böckerna om A/S Fisker &
        ciellt under kriget och åren närmast  hämta ur boken och den logiska upp-  Nielsens motorcyklar finns tillgängliga
        därefter men i viss mån under hela  byggnaden gör det lätt att finna det man  på engelska och helt genom frivilligt
        produktionstiden. Sparsamhet präglade  letar efter och få överblickar, antingen  oavlönat arbete. Köp den!
        företaget och detta innebar bland annat  man vill veta hur någon särskild del av
        att delar som fanns i lager skulle utnytt-  motorcykeln förändrades under åren




































                                                           23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28