Page 19 - SNT_35
P. 19
att det fanns ett danskt tre- tävlingarna började förlora den De höga medelhastigheterna
mannalag anmält, även om stora publiken som föredrog på bantävlingarna passade
det verkar som om bara två bantävlingarna där de kunde inte Kakelugnsrören som i
maskiner kom till start, den se de tävlande hela tiden. bästa fall hade en toppfart på
ena av dessa var en H-D, var Strandloppen där man körde 100 km/h eller något däröver
den andra en Nimbus? Natur- flygande och stående kilome- och som vi såg på 300 km-
ligtvis fick även de bryta i snö- tern hade blivit så hårt regle- loppet på Glostrupbanan, gick
stormen. Det finns ett gam- rade av myndigheterna efter det fort.
malt foto där en av medlem- Captain Campbells olycka på
marna i laget, Rasmussen, Fanø att de blivit omöjliga att Nimbus kunde fortfarande
startar från Göteborg på en anordna. Fler grus- och jord- hävda sig i landsvägstävling-
HD av 1925 års modell. banor började användas för arna, mycket tack vare sin
motorcykeltävlingar. pålitlighet och duktiga förare,
Tävlingssäsongen 1925 hade men de började onekligen bli
alltså varit livaktig. Landsvägs- omoderna.
19