Page 7 - SNT_32
P. 7
heten, men man
skall köra med
övertäckta
hastighetsmäta-
re, vilket gör det
hela lite värre.
Orienteringsdelen
brukar inte vara
så väldigt svår,
men det finns
alltid fällor att
falla i.
Vi svenska ama-
törer körde till- Steen med priser.
sammans och
koncentrerade lugnt och blev omkörda av
oss på oriente- flera ekipage som försökte
ringen och för- hålla medelhastigheten.
sökte känna oss
fram med medel- Prisutdelningen började med
hastigheten. Na- klass 2, de som kört den lite
turligtvis körde vi enklare banan. Här blev Steen
ordning och från rätt håll. Vi fel efter några kilometer och en glad segrare. Så till klass 1
utrustades även med ett start- fick vända om innan det blev där tredjepristagaren nämndes
kort där vi skulle stämpla på rätt! Den sista biten tog vi det först: Jörgen från Sverige –
applåder och visslingar, så
andra plats: Lasse från Sveri-
ge – applåder, visslingar och
många skratt, så första pris:
Micke och Eje – jubel.
Vi var minst lika överraskade
som våra danska vänner efter
denna den största svenska
framgången efter freden i
Roskilde (nåja!). Vi kan garan-
terat inte göra om detta, men
vi kommer att försöka!
Kvällen fortsatte i god stil och
på söndag hade vi en fin resa
hem och kunde berätta om
våra framgångar.
de stämpelkontroller som
fanns på olika platser, men
dessa var inte markerade på
kartan. Det hela skulle genom-
föras med en bestämd medel-
hastighet.
Starten ser för den oinvigde
lite konstig ut, man flaggas
iväg med någon minuts inter-
vall och alla kör några tiotal
meter och stannar sedan för
att rita in färdvägen på kartan.
De riktigt tävlingsmedvetna
räknar även ut körsträckan för
att kunna hålla medelhastig-
7