Page 7 - SNT_43
P. 7
mycket fläckig vilket den 1926 var det fortfarande P.A. gjorde 1927. Artikeln är dess-
kanske inte skulle varit om Fisker själv som fungerade utom inte undertecknad, är
byggnaden var ett nybygge. som företagets reklamchef, det en redaktionell text eller
det var först året efter som har man valt att inte publicera
Den förklaring till artikeln som man inrättade en liten reklam- källan. Motorbladet hade
jag själv tror är den riktiga är avdelning under Gunnar Han- ibland svårt att få in material
att vi här har en av Fisker & sen. under de här åren och man
Nielsens (läs P.A. Fiskers) sätt kan ha varit tacksam för en
att manipulera med hjälp av Kanske har det gått till såhär: text från Nimbusfabriken. Men
pressen, att skaffa sig gratis- skribenten har visats runt i detta sista är bara en speku-
reklam och höja produkternas fabriken av denne Svaabæk lation från min sida.
anseende. En motorcykeltill- och antagligen snart tappat
verkare som får skrivit om orienteringen, då är det lätt
sina stora investeringar för att att tro att en anläggning ligger En kommentar till Motorsports
höja produktens kvalité skapar i en annan del av fabriken än notis om 1926 års Grand Prix-
ett förtroende hos kunderna vad som är fallet. Eller så har tävlingar i mittspalten sid. 5:
och det var naturligtvis viktigt P.A. Fisker skrivit hela artikeln detta kom att bli genombrotts-
året för Bugatti typ 35 som
för F&N. Man ville få sålt det och avsiktligt givit intrycket av
stora lager av motorcyklar en investering på mc-sidan för vann i stort sett allt det året.
som man låg inne med och att höja tillverkningens anse- Man hade ändrat formeln till
som, man måste ha insett då, ende. Härdningsverkstaden låg max 1500 cc och några tyska
konkurrenter ställde aldrig upp.
var av en konstruktion som säkerligen på samma plats i
höll på att bli omodern. År fabriken år 1923 som den
7