Page 7 - SNT_4
P. 7
kontroll här, ända ute vid havet.
Fanns många möjligheter. Då
hade vi fått med nästan alla
naturens element. Slättmark,
höjd och hav.
Vädret var hittills alldeles ut-
märkt. Ibland sol, ibland moln,
men uppehåll och behaglig åk-
temperatur.
Ett längre uppehåll vid Vittskövle
golfbana där lunchen inmundi-
gades. Väl godkänt. Så återstod
då bara slutetappen mot målet i
Åsum.
Väl där blev det mycket snack
förarna emellan. Naturligtvis om Vid lunchuppehållet, de tre Nimbussarna står samlat.
maskinerna. Vi Nimbusförare var
helt överens om att Nimbussar
såg likadana ut, men det fanns massor med Nu stundade det prisutdelning . Alla mopedeki-
skillnader i detaljer. Tror vi kunnat stå där i page fick pris. Dessutom tre MC-förare samt
timmar för granskning av småsaker, men vackraste ekipage. Jag minns att stiligaste
ändå. Vilka specialkunskaper det finns i ekipage blev en DKW, Östen Svensson på en
gänget. 350 cc. från 1937.
Nu åter till min Nimbus (eller rättare sagt min När allt detta var avklarat så tackade jag övri-
son Henrik’s då han skall överta densamma) ga Nimbusförare för en mycket trevlig runda.
och dess törst. Vid granskning så visade det Tillsammans med dessa vänner gör jag det
sig att cirka halva flottörhuset blev blött ned- gärna igen, även om kroppen säger ifrån.
ifrån. Den skarpsynte Roland Nihlén plirade lite
klurigt med ögonen innan han hämtade sitt Nu blev det eld i baken. Molnen tornade upp
gedigna verktygsfodral. Fram åkte ringnyckel sig, och strax efter avfärd mot hemmet 12 km
nr 19. (Expert på alla mutterstorlekar på Nim- bort så öppnades alla himlens portar. Ett rejält
bussar) Med ett enkelt grepp tog han tag i den störtregn som varade hela vägen hem.
helt nya bottenpluggens sexkantsmutter under
flottörhuset, den visade sig vara helt lös. Inte Genomsur från midjan och nedåt. Men vad gör
konstigt den var törstig. Efter ett kraftfullt tag det efter en trevlig runda i goda Nimbusvän-
så upphörde allt läckage. Tur att bottenplug- ners lag.
gen inte lossnade helt, att leta nålventil, flottör
och bottenplugg i vägrenen är inte roligt. Och
vem har sådana reservdelar med sig!
Ariel 650 1954 i mycket fint bruksskick. Snyggt renoverad BSA B33 från 1951.
7